TV Jaaroverzicht 2018

Het TV jaaroverzicht met de belangrijkste kijkcijfers van 2018 is beschikbaar. De Nederlander keek in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending steeg naar 9,9%, wat neerkomt op 17 minuten per dag.

 

Het TV jaarrapport met uitgebreide resultaten over het jaar 2018 verschijnt op 21 januari.

 

> SKO Jaarpersbericht 2018

Nieuwe berekening marktaandelen per 2019

Per januari 2019 zal SKO een nieuwe berekening van de marktaandelen hanteren, gebaseerd op TV Zendertotaal. Vanaf dat moment zullen de marktaandelen alleen nog gebaseerd worden op kijktijd naar televisiezenders.

 

 > Persbericht Nieuwe berekening marktaandelen per 2019

Toelichting eisenpakket nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

Op 2 juli is door NLO, NOM, SKO en VINEX een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en uitvoering van een nieuw crossmediaal mediabereiksonderzoek. Dit onderzoek gaat het “kijken”, “lezen” en “luisteren” naar/van media en reclame via alle beschikbare kanalen -online en offline- samenbrengen.

 

De RfP is een Engelstalig document dat primair bedoeld is voor partijen die willen inschrijven op een of meerdere contracten van het onderzoek en bevat veelal technische informatie, wat de toegankelijkheid voor geïnteresseerde ‘buitenstaanders’ niet bevordert. Voor hen is onderstaande toelichting bedoeld. Het beschrijft helder de wensen en eisen van het nieuwe onderzoek.

 

> Total Media Audience Measurement - Een toelichting op de Request for Proposal

> Persbericht Publicatie RfP nieuw crossmediaal bereiksonderzoek