SKO start met de fusie van TV en Online kijkcijfers

SKO levert vanaf 21 april nieuwe, verrijkte kijkcijfers waarbij TV- en Online kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd. Hiermee is het mogelijk om uitspraken te doen over het crossmediale bereik van programma’s en video commercials. Er kan voor het eerst worden vastgesteld wat online devices (desktops, laptops, tablets en smartphones) toevoegen aan het netto bereik van het TV-scherm en omgekeerd. In deze eerste release kunnen gefuseerde cijfers worden gebruikt worden voor alle personen van 6 t/m 64 jaar in Nederland.

 

> Persbericht SKO start met de fusie van TV en Online kijkcijfers

> BROCHURE TV EN ONLINE KIJKCIJFERS GEFUSEERD: 1E RELEASE FUSIEDATA (GEBRUIKERSBROCHURE)

Trendrapport 'TV in Nederland 2016' beschikbaar

SKO publiceert het rapport TV in Nederland 2016. Deze trendrapportage geeft een overzicht van televisiekenmerken in de Nederlandse huishoudens, zoals bezit van tv-toestellen en van randapparatuur.

 

> Persbericht SKO TV in Nederland 2016

> Rapport SKO TV in Nederland 2016

Presentatie SKO en GfK tijdens Broadcast media society

Op 23 januari vond in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid de eerste editie in 2017 plaats van Broadcast Media Society, onder leiding van Humberto Tan. Centraal stonden de laatste kijkcijferontwikkelingen, lineair en online. Nathalie Sonck (SKO) en Liesbeth Nekkers (GfK) gaven een geactualiseerde presentatie getiteld 'Solving the viewing puzzle' van hun prijswinnende rapportage over kijkgedrag. Ze richtten zich daarbij met name op ‘overig’ schermgebruik en het gegeven dat jongeren vaker videodiensten op het tweede scherm kijken.

 

>Bekijk hier de presentatie 'Solving the viewing puzzle'