Over online kijkcijfers

Van 1 januari 2016 tot en met 31 december 2018 heeft SKO dagelijks kijkcijfers voor online bekeken programmacontent gepubliceerd. De cijfers zijn gebaseerd op een hybride meetmethode waarbij censusdata en paneldata elkaar versterken. Meer achtergrondinformatie lees je hier.

 

De week-, maand- en jaaroverzichten met de online kijkcijfers bevatten o.a.:

 

  • Een toplijst (top-10 of top-25) van de meest bekeken programma's
  • Het bereik per publisher
  • Het bereik per device (desktop/laptop, tablet en smartphone)
  • Meest online bekeken programma's 7 t/m 27 dagen na de TV uitzenddag
  • Rapportage van online only cijfers. Het gaat hier om programma's, programmaonderdelen of video's die alleen online beschikbaar zijn en niet eerder of later uitgezonden worden op TV

 

In de periode 21 april 2017 tot en met 31 december 2018 zijn er ook gefuseerde kijkcijfers beschikbaar gesteld. Het gaat hier om data waarbij de online kijkcijfers en de TV kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd. Met deze data kunnen uitspraken worden gedaan over het crossmediale bereik van programma’s en video commercials. Meer over deze data vind je hier.

 

Voor algemene vragen over online kijkcijfers kunt u contact opnemen met SKO via:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 020-6414333

Start Online kijkcijfers Over online kijkcijfers