Media Standaard Survey

Het Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door Kantar TNS, in opdracht van de organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Televisie-onderzoek: NLO, NOM, SKO en VINEX (voorheen STIR). Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert.

 

In de rapportage komen mediumspecifieke resultaten aan de orde, zoals mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.

 

> Media Standaard Survey 2016: infographic totaal mediagebruik

> Media Standaard Survey 2016: infographic kijken

 

> Media Standaard Survey 2015

> Media Standaard Survey 2014

> Media Standaard Survey 2013

> Media Standaard Survey 2012

> Media Standaard Survey 2011

Start Publicaties Media Standaard Survey