Trendrapport 'TV in Nederland 2016' beschikbaar

SKO publiceert het rapport TV in Nederland 2016. Deze trendrapportage geeft een overzicht van televisiekenmerken in de Nederlandse huishoudens, zoals bezit van tv-toestellen en van randapparatuur.

 

> Persbericht SKO TV in Nederland 2016

> Rapport SKO TV in Nederland 2016

Presentatie SKO en GfK tijdens Broadcast media society

Op 23 januari vond in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid de eerste editie in 2017 plaats van Broadcast Media Society, onder leiding van Humberto Tan. Centraal stonden de laatste kijkcijferontwikkelingen, lineair en online. Nathalie Sonck (SKO) en Liesbeth Nekkers (GfK) gaven een geactualiseerde presentatie getiteld 'Solving the viewing puzzle' van hun prijswinnende rapportage over kijkgedrag. Ze richtten zich daarbij met name op ‘overig’ schermgebruik en het gegeven dat jongeren vaker videodiensten op het tweede scherm kijken.

 

>Bekijk hier de presentatie 'Solving the viewing puzzle'

 

Wijziging ondergrens rapportages bereik per 1-1-2017

Per 1 januari 2017 geldt geen ondergrens meer voor het rapporteren van bereik van programma's en zenders. Dit betreft alle zenders inclusief de SKO Light zenders. Tot en met 31 december 2016 geldt een ondergrens, waarbij iemand 1 minuut aaneengesloten moet hebben gekeken om in het bereik mee te tellen. Openbare rapportages waarop de wijziging van invloed is, zijn de weekrapporten SKO Light en maandrapporten SKO Light.