SKO en VINEX verlengen contract NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door Kantar Media/TNS, zal ook in 2018 de marktstandaard zijn voor het meten en rapporteren van online bereik in het MediaPanel van ruim 5.000 respondenten.

 

> Persbericht SKO en VINEX verlengen contract NOBO

SKO levert kijkcijfers online video programma's FOX Sports Eredivisie zenders

Na de release van programmadata voor NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting in 2016 worden per 7 augustus 2017 (per rapportagedatum 1 augustus 2017) de live programmadata van de FOX Sports Eredivisie zenders toegevoegd aan de Online kijkcijfers. De kijkcijfers zullen vanaf deze datum ook beschikbaar zijn in de fusiedata. Deze stap betekent dat opnieuw een belangrijk deel van het online videobereik in kaart gebracht wordt, over alle platforms heen.

 

> Persbericht SKO levert kijkcijfers online video programma's FOX Sports Eredivisie zenders

 

TV in Nederland eerste helft 2017

De nieuwste cijfers over het Nederlandse televisielandschap zijn bekend:

 

  • Het aantal huishoudens met directe internettoegang via de televisie (Connected TV) stijgt fors verder van 37% naar 42%
  • 88% van de huishoudens heeft digitale TV
  • In twee op de drie huishoudens is een tablet aanwezig
  • In 15% van de huishoudens is een mediacenter of dongle voor op de TV (zoals Apple TV of Google Chromecast) aanwezig

 

> Persbericht TV in Nederland eerste helft 2017