Onderzoeksbureaus

De onderzoekbureaus GfK, The Nielsen Company, Kantar TNS en comScore voeren in opdracht van SKO ieder een deel van het kijkonderzoek (offline en online) uit.

 

Het reguliere kijkonderzoek wordt uitgevoerd door GfK en The Nielsen Company. De kijkcijfers komen tot stand door de gegevens te combineren die de bureaus leveren.

 

GfK registreert het kijkgedrag van de panelleden en levert informatie over de panelleden, zodat er verschillende groepen kijkers onderscheiden kunnen worden.

 

The Nielsen Company levert de gegevens die nodig zijn om te achterhalen naar welke programma's of spots mensen hebben gekeken. Het gaat onder meer om programmatitels, de begin- en eindtijden van programma's en spots en het genre waartoe de programma's behoren.

 

comScore brengt het kijkgedrag naar televisieprogramma's op internet in kaart. GfK Intomart zorgt voor de rapportage van dit Online TV&Video onderzoek. The Nielsen Company levert de programmatitels die worden gekoppeld aan de opgevraagde streams.

 

Kantar TNS voert in opdracht van SKO, NOM en NLO de Media Standaard Survey (MSS) uit. Doel van de MSS is het verkrijgen van cijfers over variabelen die door alle bereiksonderzoeken gebruikt kunnen worden als weeg- en/of wervingsnorm. Tevens worden de belangrijkste trends in het Nederlandse Medialandschap onderzocht. SKO gebruikt de MSS ook voor de werving van adressen voor het televisiepanel.

 

 

GfKlogo      Nielsen  comScore   TNS Nipo2

   gfk.nl                     nielsen.com                             comScore.com                                             tns-nipo.com