Persberichten

 

Persberichten ontvangen

SKO brengt regelmatig persberichten uit, zoals week- en maandpersberichten. Indien je deze persberichten automatisch wilt ontvangen, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Persvoorlichting

Voor persvoorlichting kun je contact opnemen met Frans Kok, directeur a.i. van SKO.

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., tel: 020-6414333, mobiel: 06-39473950.

> SKO logo's - standaard (Zipfile)

> SKO logo's - diapositief (Zipfile)

 

2017

> 04-08-2017 SKO levert kijkcijfers online video programma's FOX Sports Eredivisie zenders

> 20-07-2017 SKO publiceert TV in Nederland eerste half jaar 2017

> 10-07-2017 SKO levert gefuseerde TV en Online kijkcijfers 6 jaar en ouder

> 21-04-2017 SKO start met de fusie van TV en Online kijkcijfers

> 28-02-2017 Media Standaard Survey (MSS) 2016 in infographics beschikbaar

> 30-01-2017 SKO publiceert trendrapport TV in Nederland 2016

> 13-01-2017 Jaaroverzicht online kijkcijfers 2016; gemiddeld maandbereik 3.323.000

> 07-01-2017 Nederlander keek in 2016 183 minuten per dag televisie

> 05-01-2017 Frans Kok directeur a.i. SKO

> 03-01-2017 SKO start 9 januari met levering kijkcijfers online campagnes BrandDeli

 

2016

> 02-12-2016 Bas de Vos vertrekt bij SKO

> 09-11-2016 SKO en GfK winnen asi Tony Twyman Award

> 19-07-2016 SKO publiceert TV in Nederland eerste half jaar 2016

> 27-05-2016 SKO start 1 juni met kijkcijfers voor online bekeken commercials

> 02-02-2016 SKO publiceert trendrapport TV in Nederland 2015

> 07-01-2016 Nederlander keek in 2015 190 minuten per dag televisie

 

2015

> 21-12-2015 Persbericht SKO start levering kijkcijfers voor online programma's

> 23-07-2015 SKO publiceert TV in Nederland eerste half jaar 2015

> 14-07-2015 Levering data uitgesteld kijken via de televisie t/m 28 dagen na uitzending

> 06-05-2015 SKO en VINEX samen in NOBO

> 03-03-2015 Rapportage MSS 2014 beschikbaar

> 29-01-2015 SKO gaat uitgesteld kijken tot en met 28 dagen meten

> 27-01-2015 SKO verlengt contract met Nielsen en breidt uit met online Videocommercials

> 27-01-2015 SANOMA en SKO gaan samenwerken in meten online video

> 26-01-2015 SKO publiceert trendrapport TV in Nederland 2014

> 07-01-2015 Nederlander keek in 2014 200 minuten per dag televisie

 

 2014

>14-10-2014 Conviva and Webtrekk gain SKO Certification for Online Video Stream Measurement

> 30-09-2014 SKO uitleganimaties

> 01-09-2014 SKO verlengt contract met GfK tot en met 2017

> 22-07-2014 TV in Nederland eerste half jaar 2014

> 10-07-2014 VINEX, PMA en SKO tekenen letter of intent voor gezamenlijk beheer Online Bereiksonderzoek

> 10-07-2014 SKO contracteert TNS-NIPO en Kantar Media Audiences voor uitvoering SKO VIM

> 10-07-2014 Kantar Media & TNS-NIPO appointed as suppliers of integrated cross platform ratings

> 10-07-2014 Nederland - Argentinië meest bekeken televisie-uitzending allertijden

> 10-07-2014 Top-25 Nederlands elftal vanaf 2004

> 24-06-2014 SKO signs two-year contract with Kantar Media Audiences for measuring Online Commercials

> 24-06-2014 SKO contracteert Kantar Media Audiences voor meting Online Commercials

> 19-05-2014 SKO certificeert drie bureaus voor meten online video-streams

> 11-05-2014 Kijkcijfers Eurovisie Songfestival vanaf 2002

> 04-04-2014 Resultaten Media:Tijd beschikbaar

> 04-03-2014 Rapportage MSS 2013 beschikbaar

> 03-02-2014 SKO publiceert trendrapport TV in Nederland 2013

> 10-01-2014 SKO sluit tweejarige deelcontracten met GfK en comScore

> 07-01-2014 Nederlander keek in 2013 195 minuten per dag televisie

> 06-01-2014 Nieuwe huisstijl en website voor Stichting Kijkonderzoek

 

2013

> 20-12-2013 SKO nieuwe samenwerking Online Video partijen

> 21-11-2013 Brochure Moving Pictures 2013 beschikbaar

> 24-09-2013 SKO publiceert Brochure trends in uitgesteld kijken

> 12-09-2013 SKO start levering geaggregeerde WEB-TV data aan de markt

> 23-07-2013 TV in Nederland eerste half jaar 2013

> 22-04-2013 SKO New Strategy 2013-2017

> 22-04-2013 SKO nieuwe strategie meting video

> 22-04-2013 SKO new strategy video measurement

> 09-04-2013 SKO verlengt contract met Intomart GfK voor 2014 en 2015

> 08-04-2013 SKO Moving Pictures - Second Screen

> 05-04-2013 SKO geeft Kantar opdracht voor tests met Set Top Box data

> 05-04-2013 SKO commissions Kantar Test Set Top Box data

> 01-03-2013 Rapportage Media Standard Survey 2012 beschikbaar

> 11-02-2013 SKO Moving Pictures 2012:Televisiescherm dominant, groeiend gebruik tablets

> 07-02-2013 SKO WEB-TV gaat ook segmenten rapporteren - rapportage aangepast

> 01-02-2013 Televisiebezit in Nederland 2012

> 18-01-2013 SKO Jaarrapport 2012

> 07-01-2013 Nederlander keek in 2012 196 minuten per dag televisie

 

2012

> 24-12-2012 Jaarcijfers 2012 beschikbaar op 7 januari 2013
> 21-12-2012 Audio Codering en Game Console Innovatie per 2013
> 26-11-2012 SKO wint Tony Twyman award op ASI TV Conference 2012
> 09-07-2012 WEB-TV namen resultaten wijzigen
> 30-08-2012 SKO Digitaal wordt SKO Light
> 03-08-2012 SKO Brochure Samenwerking STIR
> 30-07-2012 TV in Nederland 1e helft 2012

> 03-07-2012 Eerste rapportage Media Standard Survey beschikbaar

> 18-06-2012 Media Time Budget Survey - Request for proposal
> 18-06-2012 MBTO Pakket van eisen
> 18-06-2012 Verschijnen pakket van eisen MTBO
> 05-06-2012 SKO Brochure Second Screen
> 25-05-2012 Persbericht Media TijdbestedingsOnderzoek
> 22-05-2012 Samenwerking SKO - ZIGGO - UPC - KPN in meting live streams
> 22-05-2012 SKO presenteert Jubileumboek - 10 jaar Stichting KijkOnderzoek
> 22-05-2012 SKO rapporteert allereerste online kijkcijfers
> 13-03-2012 SKO 10 jaar verantwoordelijk voor de Nederlandse kijkcijfers
> 30-01-2012 Televisiebezit in Nederland 2011
> 18-01-2012 SKO Jaarrapport 2011

> 13-01-2012 Afspeelduur toegevoegd in WEB-TV rapportage ENG

> 13-01-2012 Afspeelduur toegevoegd in WEB-TV rapportage
> 07-01-2012 Nederlander keek in 2011 191 minuten per dag televisie

 

2011

> 28-12-2011 Aankondiging Jaarcijfers 2011
> 27-12-2011 SKO Brochure Moving Pictures
> 16-12-2011 Nieuwe versie kijkcijferapp beschikbaar
> 01-11-2011 SKO en STIR gaan samenwerken in test Datafusie

> 24-10-2011 SKO verleent goedkeuring aan kijkcijfersoftware

> 17-10-2011 Moving Pictures: kijken naar audiovisuele content in Nederland

> 01-09-2011 SKO heeft kijkcijfer App laten ontwikkelen

> 31-08-2011 Wijzigingen zenders in het kijkonderzoek

> 11-08-2011 Persbericht TV in Nederland 1e helft 2011

> 30-06-2011 Televisie kijken via internet groeit aanzienlijk

> 31-05-2011 Inge Brakman volgt per 1 september Jan van Cuilenburg op als voorzitter van SKO

> 26-04-2011 SKO jaarverslag 2010 beschikbaar

> 28-01-2011 Bezit TV en randapparatuur in Nederland 2010

> 18-01-2011 SKO jaarrapport 2010

> 07-01-2011 Nederlander keek in 2010 gemiddeld 191 minuten per dag televisie

 

 2010

> 23-12-2010 Kijkcijfers over 2010 beschikbaar op 7 januari 2011
> 25-11-2010 Nieuwe leefstijlgroepen beschikbaar in Nederlands bereiksonderzoek
> 24-08-2010 SKO, STIR, RAB en NOM tekenen contract MMS met TNS/NIPO
> 21-07-2010 Persbericht TV in Nederland, 1e helft 2010
> 26-05-2010 Onderzoek professionals TV-branche: komende 5 jaar geen extreme veranderingen
> 25-05-2010 SKO en Intomart GfK introduceren per 2011 de Metricline Audio Code techniek
> 25-05-2010 SKO start testproject om internetkijken in kijkcijfers te integreren
> 20-05-2010 Analyse SKO en STIR: Jongeren kijken steeds meer online televisie
> 28-04-2010 SKO jaarverslag 2009 beschikbaar
> 11-03-2010 SKO tekent overeenkomsten KijkOnderzoek 2011-2015
> 11-03-2010 SKO, STIR, RAB en NOM starten onderhandelingen Media Standaard Survey
> 09-03-2010 SKO rapporteert SKO-Digitaal zenders op www.kijkonderzoek.nl
> 08-02-2010 SKO WEB TV metingen uitgebreid met SBS zenders
> 29-01-2010 Persbericht TV in Nederland 2009
> 07-01-2010 Nederlander zit in 2009 184 minuten (3 uur en 4 minuten) per dag voor de televisie

 

2009

> 23-12-2009 SKO verleent goedkeuring aan kijkcijfersoftware
> 21-12-2009 Samenwerking SKO en STIR geeft eerste beeld van WEB TV kijken voor doelgroepen.
> 18-12-2009 Zenderwijzigingen per 01-01-2010
> 10-12-2009 KPN en SKO starten samen onderzoek naar gebruik Mobiel TV
> 10-11-2009 SKO start onderhandeling KijkOnderzoek 2011-2015
> 05-10-2009 SKO lanceert nieuwe website
> 02-10-2009 SKO lanceert voor zenders en mediabureaus de applicatie 'Web TV analyse'.
> 03-09-2009 Start Beperkte Audit ORN zenders

> 09-07-2009 Digitale televisie in 47 procent van de Nederlandse huishoudens

> 20-05-2009 SKO Streaming TV Onderzoek wint Hans du Chatinier prijs voor professionals 2008

> 28-04-2009 SKO jaarverslag 2008

> 14-04-2009 Tenderdocument Kijkonderzoek 2011-2015 beschikbaar

> 06-04-2009 SKO en STIR onderzoeken profiel van Streaming TV gebruikers in Nederland

> 16-03-2009 Samenwerking mediabereiksonderzoeken van TV, Print, Internet en Radio

> 06-03-2009 Eerste cijfers bereik digitale zenders beschikbaar
> 05-02-2009 Het Nederlandse televisielandschap verandert verder in 2008

> 07-01-2009 Nederlander zit in 2008 184 minuten (3 uur en 4 minuten) per dag voor de televisie

 

2008

> 15-12-2008 Kijkcijfers over 2008 beschikbaar op 7 januari 2009

> 21-11-2008 Contracten KijkOnderzoek verlengd t/m 2010 - Tender KijkOnderzoek in 2009

> 31-10-2008 Start beperkte audit National geographic Channel en Animal Planet

> 07-10-2008 Maand Top 100 streaming TV van start op website SKO

> 30-07-2008 Kwalitatief onderzoek naar gebruik televisie

> 08-07-2008 Streaming rapportage van start op website van SKO

> 04-07-2008 Digitale televisie in 40% van de Nederlandse huishoudens

> 27-05-2008 SKO start 1 juli met rapportages Streaming TV

> 27-05-2008 SKO rondt test met draagbare meter af

> 27-05-2008 SKO start meting 39 digitale tv zenders

> 06-05-2008 SKO jaarverslag 2007 beschikbaar

> 04-02-2008 Overbelasting www.kijkonderzoek.nl

> 31-01-2008 TV in Nederland 2007

> 15-01-2008 SKO jaarrapport 2007

> 15-01-2008 SKO verleent goedkeuring aan kijkcijfersoftware

> 01-01-2008 Nederlanders zitten in 2007 3 uur en 6 minuten per dag voor tv

 

2007

> 20-12-2007 Kijkcijfers van 1 januari 2008 inclusief uitgesteld kijken

> 20-12-2007 Toelichting rapportages per 1 januari 2008

> 13-11-2007 SKO en Intomart GfK winnen Asi Toni Twynman Award

> 13-11-2007 Asi Toni Twynman Award

> 12-10-2007 20 jaar elektronisch KijkOnderzoek in Nederland

> 25-07-2007 TV-digitalisering zet door in 2007

> 09-05-2007 Hoge temperatuur hoofdoorzaak lagere kijktijd begin 2007

> 19-04-2007 Nieuwe meettechniek geintroduceerd in het KijkOnderzoek; EAM

> 29-03-2007 SKO en RAB testen Portable People Meter

> 01-03-2007 TV in Nederland 2006, Digitale televisie in kwart van huishoudens

> 01-01-2007 Nederlanders zitten in 2006 3 uur en 6 minuten per dag voor de tv

 

2006

> 28-11-2006 Bas de Vos nieuwe directeur Stichting KijkOnderzoek

> 03-11-2006 Contracten KijkOnderzoek ondertekend

> 20-09-2006 SKO stapt over op gouden standaard

> 24-07-2006 TV in Nederland 1e helft 2006, groei digitale ontvangst

> 08-02-2006 TV in Nederland 2005, stijgend bezit, gering gebruik apparatuur

> 01-01-2006 Kijktijd televisie stijgt nog steeds

 

2005

> 10-11-2005 Test Portable People Meter

> 30-06-2005 Wie kijkt? De meting achter de kijkcijfers

> 21-02-2005 Langzame groei digitaal televisie kijken

> 31-01-2005 Samen televisiekijken blijft belangrijk

> 01-01-2005 Stijging televisiekijken zet door in 2004

 

2004

> 09-09-2004 Gastkijken onderdeel van 'Currency'

> 09-03-2004 Sterke groei DVD-spelers, televisie kijken via PC gering

> 04-02-2004 Kijkcijfers per SMS

> 15-01-2004 Televisie kijken doe je samen

> 02-01-2004 TV kijken in 2003 verder gestegen

 

2003

> 27-03-2003 Gastkijken opgenomen in doelgroepen van het KijkOnderzoek

> 02-01-2003 TV kijken in 2002 stijgt

 

2002

> 02-01-2002 SKO brengt nieuwe kijkcijfers uit

 

2001

> 04-07-2001 Contracten SKO getekend

> 07-12-2000 SKO start onderhandeling contracten