TOP 25

23 maart 2017
pos titel zender absabsoluut aantalHet absoluut aantal personen van de doelgroep in de Nederlandse bevolking die naar het programma keken. 6+1% = 157.000 personen bij totaal 6+
1
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
2.076.000
2
KLEM
NPO1
1.565.000
3
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
1.274.000
4
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
1.234.000
5
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4
1.222.000
6
HELP MIJN MAN IS KLUSSER
RTL4
1.152.000
7
EENVANDAAG
NPO1
1.132.000
8
VAN ONSCHATBARE WAARDE
NPO1
997.000
9
WERELD DRAAIT DOOR
NPO1
988.000
10
RTL BOULEVARD
RTL4
920.000
11
PAUW
NPO1
877.000
12
WE ZIJN ER BIJNA
NPO1
779.000
13
EDITIE NL
RTL4
723.000
14
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
689.000
15
BEAUFORT
RTL4
687.000
16
NIEUWSUUR
NPO2
659.000
17
RTL LATE NIGHT
RTL4
621.000
18
KVW
NPO3
595.000
19
SHOWNIEUWS
SBS 6
561.000
20
MET HET MES OP TAFEL
NPO2
558.000
21
UTOPIA
SBS 6
531.000
22
NINJA WARRIOR NL
SBS 6
503.000
23
WAT VINDT NEDERLAND
SBS 6
483.000
24
TRAUMA CENTRUM
SBS 6
482.000
25
TIJD VOOR MAX
NPO1
477.000


Onderhoud website 28 maart

Om onze dienstverlening te optimaliseren voeren we op dinsdag 28 maart tussen 15.00 en 16.00 uur onderhoudswerkzaamheden uit. Hierbij kunt u hinder ondervinden bij het raadplegen van onze site. Onze excuses voor het ongemak.

Media Standaard Survey (MSS) 2016 beschikbaar

De organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken: NLO, NOM, SKO en VINEX hebben voor de zesde keer een rapportage over mediabezit en -gebruik uit de Media Standaard Survey uitgebracht. Hierin lees je o.a. dat:

 

  • Het aantal huishoudens met een connected/Smart TV verder is gestegen naar 37% in 2016
  • 32% van de Nederlanders wel eens bij anderen thuis naar TV-programma's kijkt
  • De smartphone in toenemende mate gebruikt wordt om te internetten

 

Het persbericht en de rapportage met de belangrijkste resultaten van mediagebruik op diverse locaties en platformen, in de vorm twee afzonderlijke infographics, zijn hieronder te raadplegen.

 

> Persbericht MSS 2016

> Infographic Lezen, Internet, Kijken en Luisteren

> Infographic Kijken

Weekoverzicht week 11 2017

Hieronder vindt u het weekoverzicht van week 11, met daarin de kijkdichtheid en het marktaandeel per zender en de top-10 van meest bekeken programma's van de week.

 

> Weekpersbericht week 11 (Uitzenddag)

Maandoverzicht online februari 2017

Het maandoverzicht met de online kijkcijfers van februari is beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De top-25 meest bekeken programma's
  • Het bereik per publisher
  • Het bereik per device

 

> Maandpersbericht online februari 2017 (Online Broadcast Total)

Weekoverzicht online week 10 2017

Hieronder vindt u het weekoverzicht met de online kijkcijfers van week 10, met daarin de top-10 meest bekeken programma's, het bereik per publisher en het bereik per device.

 

> Weekpersbericht online week 10 (Online Broadcast Total)

Maandoverzicht februari 2017

Het uitgebreide overzicht van de maand februari is nu beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De marktaandelen van de zenders
  • De top-25 met en zonder sport
  • De meest uitgesteld bekeken programma's

 

> Maandpersbericht februari 2017

Retourpad data

Een settopbox systeem is in staat om zaken vast te leggen die gebeuren tijdens het gebruik ervan door televisiekijkers. Dat gaat via het zogenaamde retourpad. Deze data (RPD-data) zouden in de toekomst op een aantal manieren bij kunnen dragen aan het tot stand komen van kijkcijfers.

 

Voor meer informatie over RPD-data kunt u contact opnemen met Nathalie Sonck:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 020-6414333