TOP 25

25 februari 2017
pos titel zender absabsoluut aantalHet absoluut aantal personen van de doelgroep in de Nederlandse bevolking die naar het programma keken. 6+1% = 157.000 personen bij totaal 6+
1
WIE IS DE MOL
NPO1
2.238.000
2
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
1.893.000
3
MOLTALK
NPO1
1.568.000
4
ALL YOU NEED IS LOVE
RTL4
1.526.000
5
WEET IK VEEL
RTL4
1.508.000
6
STUDIO SPORT EREDIVISIE
NPO1
1.254.000
7
KASSA
NPO1
1.196.000
8
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
983.000
9
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
929.000
10
EENVANDAAG
NPO1
888.000
11
RTL WOONMAGAZINE
RTL4
788.000
12
EIGEN HUIS EN TUIN
RTL4
747.000
13
SCHAATSEN WK SPRINT
NPO3
739.000
14
SCHAATSEN WK SPRINT 500M HEREN
NPO3
695.000
15
WIE STEELT MIJN SHOW
NPO1
637.000
16
LACHEN OM HOME VIDEOS
SBS 6
606.000
17
NIEUWSUUR
NPO2
576.000
18
VICTORIA
NPO2
553.000
19
STUDIO SPORT
NPO1
494.000
20
BLAUW BLOED
NPO2
486.000
21
SCHAATSEN WK SPRINT 500M DAMES
NPO3
485.000
22
ANDERE TIJDEN
NPO2
474.000
23
ROBS GROTE TUINVERBOUWING
SBS 6
410.000
24
TV SHOW
NPO1
407.000
25
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
405.000


TV in Nederland 2016

De nieuwste cijfers over het Nederlandse televisielandschap zijn bekend:

 

  • 88% van de Nederlandse huishoudens heeft toegang tot digitale televisie
  • 37% van de huishoudens heeft internettoegang via het TV-toestel (connected-TV)
  • 12% van de Nederlanders beschikt over een mediacenter of dongle voor op de TV (zoals Apple TV of Chromecast)

 

> Persbericht TV in Nederland 2016

Weekoverzicht online week 6 2017

Hieronder vindt u het weekoverzicht met de online kijkcijfers van week 6, met daarin de top-10 meest bekeken programma's, het bereik per publisher en het bereik per device.

 

> Weekpersbericht online week 6 (Online Broadcast Total)

Weekoverzicht week 7 2017

Hieronder vindt u het weekoverzicht van week 7, met daarin de kijkdichtheid en het marktaandeel per zender en de top-10 van meest bekeken programma's van de week.

 

> Weekpersbericht week 7 (Uitzenddag)

Maandoverzicht online januari 2017

Het maandoverzicht met de online kijkcijfers van januari is beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De top-25 meest bekeken programma's
  • Het bereik per publisher
  • Het bereik per device

 

> Maandpersbericht online januari 2017 (Online Broadcast Total)

Maandoverzicht januari 2017

Het uitgebreide overzicht van de maand januari is nu beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De marktaandelen van de zenders
  • De top-25 met en zonder sport
  • De meest uitgesteld bekeken programma's

 

> Maandpersbericht januari 2017

Jaarrapport online 2016

Het Jaarrapport Online 2016 is nu beschikbaar. In dit rapport vindt u de belangrijkste online kijkcijfers van 2016. In 2016 hebben 8.752.000 kijkers, oftewel ruim 56% van de Nederlanders van 6 jaar en ouder één of meerdere online aangeboden televisieprogramma’s van NPO, RTL Nederland en/of SBS Broadcasting bekeken.

 

> Jaarrapport Online 2016

Jaarrapport TV 2016

Het Jaarrapport TV 2016 is nu beschikbaar. In dit uitgebreide rapport vindt u de belangrijkste resultaten van het Kijkonderzoek in 2016. De totale kijktijd in 2016 was 183 minuten per persoon per dag.

 

> Jaarrapport TV 2016

Retourpad data

Een settopbox systeem is in staat om zaken vast te leggen die gebeuren tijdens het gebruik ervan door televisiekijkers. Dat gaat via het zogenaamde retourpad. Deze data (RPD-data) zouden in de toekomst op een aantal manieren bij kunnen dragen aan het tot stand komen van kijkcijfers.

 

Voor meer informatie over RPD-data kunt u contact opnemen met Nathalie Sonck:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 020-6414333