TOP 25

1
BOER ZOEKT VROUW
NPO1
3.259.000
2
STUDIO SPORT EREDIVISIE
NPO1
2.392.000
3
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
2.218.000
4
AUTOSPORT F1 GP USA
ZSport
1.369.000
5
DIT WAS HET NIEUWS
NPO1
1.206.000
6
STUDIO SPORT
NPO1
999.000
7
AUTOSPORT F1 GP NB
ZSport
933.000
8
ZONDAG MET LUBACH
NPO3
910.000
9
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
891.000
10
FAMILIE KRUYS
RTL4
738.000
11
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
713.000
12
STUDIO VOETBAL
NPO1
658.000
13
OPLICHTERS OP HET INTERNET
SBS 6
651.000
14
SHOWNIEUWS
SBS 6
588.000
15
IK WEET WIE JE BENT
NPO3
508.000
16
RTL BOULEVARD
RTL4
468.000
17
VTWONEN
SBS 6
420.000
18
AUTOSPORT F1 GP VB
ZSport
419.000
19
HANDHAVERS
SBS 6
364.000
20
RTL WOONMAGAZINE
RTL4
355.000
21
3 OP REIS
NPO3
350.000
22
GROTE VERHUIZING
SBS 6
346.000
23
BORDER SECURITY AUSTRALIAS FRONT LINE
Ver
340.000
24
WNL OP ZONDAG
NPO1
329.000
25
KORFBAL EK NLD DEU F
NPO1
315.000


Toelichting eisenpakket nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

Op 2 juli is door NLO, NOM, SKO en VINEX een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en uitvoering van een nieuw crossmediaal mediabereiksonderzoek. Dit onderzoek gaat het “kijken”, “lezen” en “luisteren” naar/van media en reclame via alle beschikbare kanalen -online en offline- samenbrengen.

 

De RfP is een Engelstalig document dat primair bedoeld is voor partijen die willen inschrijven op een of meerdere contracten van het onderzoek en bevat veelal technische informatie, wat de toegankelijkheid voor geïnteresseerde ‘buitenstaanders’ niet bevordert. Voor hen is onderstaande toelichting bedoeld. Het beschrijft helder de wensen en eisen van het nieuwe onderzoek.

 

> Total Media Audience Measurement - Een toelichting op de Request for Proposal

> Persbericht Publicatie RfP nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

Maandoverzicht online september 2018

Het maandoverzicht met de online kijkcijfers van september is beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De top-25 meest bekeken programma's
  • Het bereik per publisher
  • Het bereik per device
  • Meest online bekeken programma's 7 t/m 27 dagen na de TV uitzenddag
  • Rapportage van online only cijfers. Het gaat hier om programma's, programmaonderdelen of video's die alleen online beschikbaar zijn en niet eerder of later uitgezonden worden op TV

 

> Maandpersbericht online september 2018

Weekoverzicht week 42 2018

Hieronder vindt u het weekoverzicht van week 42 2018, met daarin de kijkdichtheid en het marktaandeel per zender en de top-10 van meest bekeken programma's van de week.

 

> Weekpersbericht week 42 2018 (Uitzenddag)

Maandoverzicht september 2018

Het uitgebreide overzicht van de maand september is nu beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De marktaandelen van de zenders
  • De top-25 met en zonder sport
  • De meest uitgesteld bekeken programma's

 

> Maandpersbericht september 2018

Weekoverzicht online week 39 2018

Hieronder vindt u het weekoverzicht met de online kijkcijfers van week 39, met daarin o.a. de top-10 meest bekeken programma's, het bereik per publisher en het bereik per device.

  

> Weekpersbericht Online week 39

TV in Nederland eerste helft 2018

De nieuwste cijfers over het Nederlandse televisielandschap zijn bekend:

 

  • Smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel
  • Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%
  • Het aantal huishoudens met internettoegang via de TV neemt gestaag toe, 46% van de huishoudens heeft een smart TV
  • Een op de drie Nederlandse huishoudens (34%) gebruikt minimaal wekelijks een betaalde online videodienst

 

> Persbericht TV in Nederland eerste helft 2018

Retourpad data

Een settopbox systeem is in staat om zaken vast te leggen die gebeuren tijdens het gebruik ervan door televisiekijkers. Dat gaat via het zogenaamde retourpad. Deze data (RPD-data) zouden in de toekomst op een aantal manieren bij kunnen dragen aan het tot stand komen van kijkcijfers.

 

Voor meer informatie over RPD-data kunt u contact opnemen met SKO via:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 020-6414333