TOP 25

1
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
2.104.000
2
M
NPO1
1.351.000
3
VAKANTIEMAN
NPO1
1.280.000
4
VOETBAL WK SWE CAN DAMES
NPO3
1.157.000
5
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
1.004.000
6
EENVANDAAG
NPO1
791.000
7
SPOORLOOS
NPO1
729.000
8
PAUW
NPO1
708.000
9
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4
678.000
10
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
678.000
11
CHATEAU MEILAND
SBS 6
669.000
12
VOETBAL WK ESP USA DAMES
NPO2
542.000
13
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
537.000
14
STUDIO FRANCE
NPO3
523.000
15
MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS
NPO1
479.000
16
SHOWNIEUWS
SBS 6
457.000
17
IN DE VOETSPOREN VAN DR POL
RTL4
452.000
18
GEMAAKT IN NEDERLAND
RTL4
448.000
19
RTL BOULEVARD
RTL4
448.000
20
NIEUWSUUR
NPO2
436.000
21
JOURNAAL LAAT
NPO1
386.000
22
ALIS MENSENTUIN
SBS 6
376.000
23
EDITIE NL
RTL4
365.000
24
JOUW STAD ONS DORP
NPO1
335.000
25
UTOPIA
SBS 6
334.000


Weekoverzicht week 25 2019

Hieronder vindt u het weekoverzicht van week 25 2019, met daarin de kijkdichtheid en het marktaandeel per zender en de top-10 van meest bekeken programma's van de week.

 

> Weekpersbericht week 25 2019 (Uitzenddag)

Maandoverzicht mei 2019

Het uitgebreide overzicht van de maand mei is nu beschikbaar. Hierin vindt u onder andere:

 

  • De marktaandelen van de zenders
  • De top-25 met en zonder sport
  • De meest uitgesteld bekeken programma's

 

> Maandpersbericht mei 2019

Media:Tijd 2018

Op 25 april is het tijdbestedingsonderzoek Media:Tijd 2018 gepresenteerd.

 

•  De tijdsbesteding van Nederlanders is stabiel. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8½ uur aan media.
•  Live radio luisteren blijft de populairste luisteractiviteit. In 2018 gaat driekwart van de totale luistertijd op een dag naar live radio.
•  Uitgesteld en on demand kijken is opnieuw fors toegenomen. Gemiddeld is dit nu 58 minuten per dag.
•  Een derde van deze leestijd vindt inmiddels plaats via een scherm, twee derde van papier.
•  Bij communiceren via media (bellen, berichten versturen, sociale media) wordt de smartphone steeds dominanter.

 

Media:Tijd is een tijdsbestedingsonderzoek dat informatie geeft over het mediagebruik in Nederland op basis van een dagboekmeting. Metingen voor Media:Tijd zijn eerder in 2013 en 2015 uitgevoerd. Media:Tijd is een gezamenlijk onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), de organisaties die verantwoordelijk zijn voor mediabereiksonderzoek: het Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), Stichting Kijkonderzoek (SKO), en het Platform Media-Adviesbureaus (PMA).

 

> Persbericht Media:Tijd 2018

> Brochure Media:Tijd 2018

TV in Nederland 2018

Het trendrapport 'TV in Nederland 2018' is beschikbaar. Deze trendrapportage geeft een overzicht van televisiekenmerken in de Nederlandse huishoudens, zoals bezit van TV-toestellen en van apparaten aangesloten op het TV-toestel.

 

• Vrijwel alle huishoudens (96%) zijn in het bezit van één of meerdere TV’s
• Het percentage huishoudens met internettoegang via een TV-toestel groeit van 44% naar 47%
• Een mediacenter of dongle (bijvoorbeeld Apple TV of Chromecast) is aanwezig in 20% van de huishoudens. In 2017 was dit nog 15%.

 

> Persbericht SKO TV in Nederland 2018

> Rapport SKO TV in Nederland 2018